Mobilny sklep internetowy, optymalizacja aplikacji i dominacja smartfonów

Coraz częściej zamiast z komputera korzystamy ze smartfona, który oferuje nam szerokie możliwości. Sam desktop jest wyraźnie wypierany, stąd dominacja mobile first design. Obecnie już niemal wszystko jesteśmy w stanie załatwić za pośrednictwem telefonu. Robimy z jego pomocą zakupy i płacimy rachunki. To możliwe dzięki aplikacjom oraz stronom w wersjach mobilnych. Sprawdź, na co zwrócić uwagę w ich tworzeniu!

Jak wygląda mobile first design w praktyce?

Mobile first design wymaga odejścia od wzoru działania, gdzie na pierwszym miejscu buduje się wersję desktopową, a później dostosowuje się ją do rozdzielczości mobilnej. Lepszym rozwiązaniem jest rozpoczęcie działania od opracowania maksymalnie funkcjonalnej wersji mobilnej, a dopiero później rozbudowanie jej do wersji na większe ekrany, która powinna być maksymalnie funkcjonalna. Warto też zauważyć, że mobile first design daje dziś ogromne możliwości za sprawą rozwoju samych smartfonów. Wersja mobilna strony może być pełniejsza niż jej desktopowy odpowiednik za sprawą wykorzystywania przez telefony geolokalizacji,  przełączania widoku, czy opcji multidotyku. I choć ograniczenia w procesie mobile first design projektowania są znaczne, owocują one prostszymi i skutecznymi rozwiązaniami. Wersję mobilną strony łatwo jest później rozszerzyć o dodatkowe elementy, by zmienić ją w wersję na desktop. Zaletą mobile first design jest też z pewnością krótszy czas realizacji projektu.

Mobilny sklep internetowy – na co zwrócić uwagę przy jego tworzeniu?

Użytkownicy smartfonów coraz chętniej robią zakupy z ich wykorzystaniem, dlatego warto im to maksymalnie ułatwić. Tworząc mobilny sklep internetowy na pierwszym miejscu postaw na łatwość obsługi. Współcześni klienci oczekują szybkości działania i przejrzystości, dlatego zadbaj o maksymalną łatwość zakupów. Niezwykle użyteczne jest udostępnianie historii zakupów, filtrów oraz możliwość porównania opierających się na doświadczeniach innych klientów. Cenione są również opinie innych konsumentów oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Polecenia cieszą się dużą wiarygodnością i zaufaniem oraz traktowane są jako realne źródło wiedzy o produkcie. Nie należy z nich rezygnować tworząc swój mobilny sklep internetowy.

Mobilny sklep internetowy powinien zawierać listę życzeń pozwalającą na zapisanie rzeczy nawet, gdy nie chcemy dokonać zakupu w danej chwili. Brak gotówki lub konieczność przełożenia terminu zakupów przestają być problemem, ponieważ lista życzeń umożliwia odłożenie transakcji w czasie i zapisanie oglądanych produktów. Zmniejsza to prawdopodobieństwo ich porzucenia. Niech Twój mobilny sklep internetowy zawiera również funkcję powiązanych przedmiotów. Znacznik „podobne produkty” przy każdym oglądanym przedmiocie pozwala na łatwiejsze znalezienie tych interesujących oraz podpowiada, co może spodobać się klientowi.

Pamiętaj, że zdjęcia w Twoim mobilnym sklepie internetowym muszą zarówno dobrze wyglądać, jak i szybko się ładować. Obraz jest niezwykle ważny, ponieważ to właśnie on zazwyczaj sprzedaje produkt. Zadbaj o fotografie pod różnymi kątami w wysokiej rozdzielczości, zoptymalizowane pod kątem ładowania strony z możliwością ich powiększania. Bardzo dobrze sprawdzają się również różnego rodzaju oferty specjalne zachęcające do spędzania dłuższego czasu na stronie i kupna większej ilości produktów. Informacje o promocjach w mobilnym sklepie internetowym zwykle przekazywane są przez portale społecznościowe lub e-mail. Możliwe jest też umieszczenie specjalnej sekcji w głównych nagłówkach strony.

Optymalizacja aplikacji

Pamiętaj, że ważna jest również optymalizacja aplikacji, niezależnie czy chodzi o sklep czy inne usługi. Obecnie powstaje ogromna ilość aplikacji, przez co zaistnienie w wysokich wynikach mobilnych wyszukiwań nie jest już łatwe i nawet najlepsze aplikacje nie mają zagwarantowanego sukcesu. Właśnie dlatego optymalizacja aplikacji jest konieczna. Na czym ona polega? Przebiega ona na podobnych zasadach, co pozycjonowanie stron internetowych i jej celem jest zwiększenie widoczności aplikacji w organicznych wynikach wyszukiwania i wewnętrznych wyszukiwarkach sklepów.

W optymalizacji aplikacji należy zwrócić uwagę na jej nazwę, która jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych. Powinna ona zawierać najważniejsze słowo kluczowe. Ze względu na to, że tytuł aplikacji może brzmieć inaczej w różnych językach, dobrze jest zadbać o jego różne wersje z uwzględnieniem ich konkurencyjności w każdej wersji. Optymalizacja aplikacji wymaga również stworzenia jej krótkiego opisu. Może mieć on maksymalnie 80 znaków. Jego zadaniem jest przedstawienie zalet aplikacji, zachęta do wejścia na stronę www oraz pobrania samej aplikacji. Powinien też zawierać słowa kluczowe i elementy call to action. Z kolei opis główny może mieć maksymalnie 4000 znaków. To główne źródło informacji na temat działania aplikacji i jej zalet, dlatego powinien być merytoryczny, unikatowy i zawierać słowa kluczowe. Uwzględnienie go w optymalizacji aplikacji jest niezbędne!

Bankowa aplikacja internetowa dostosowana do potrzeb użytkowników

Popularność smartfonów i aplikacji sprawiła, że również banki wykorzystały tę technologię, by ułatwić życie swoim klientom. Bankowa aplikacja mobilna czyni korzystanie z rachunku bankowego oraz realizację transakcji płatniczych prostszymi. Dzięki niej można skorzystać z konta w dowolnej chwili i miejscu, bez konieczności sięgania po komputer. Bankowa aplikacja mobilna jest idealna dla osób lubiących mieć najważniejsze narzędzia zawsze pod ręką.

To rozwiązanie, które powinna cechować przede wszystkim funkcjonalność i sprawność działania. W bankowej aplikacji mobilnej niezbędne jest wygodne logowanie w postaci 4-cyfrowego pinu, odcisku palca czy symbolu graficznego, które pozwoli na szybkie skorzystanie z konta w dowolnej chwili. Kolejny element, o który należy zadbać to przejrzysta kontrola finansów, ułatwiająca sprawdzenie rachunków, czy kart. Bankowa aplikacja mobilna musi też umożliwiać realizację przelewów i doładowania telefonu oraz dostęp do dodatkowych usług. Ponadto warto zadbać o monitoring kursów walut, a także mobilną skrytkę z paragonami czy kartami lojalnościowymi. Przydatny w bankowej aplikacji mobilnej element to również lokalizator bankomatów i wpłatomatów bankowych.